Informácie pre obyvateľov
Domový poriadok
Obyvatelia bytového domu sa pri jeho užívaní riadia 🗎 domovým poriadkom.
Základné informácie sú obsiahnuté aj v tejto 🗎 brožúre.
Čo robiť v prípade poruchy alebo havárie?
Stručný návod, ako postupovať, keď nejde elektrika, voda alebo naopak ... keď voda tečie až moc
Domovník
Práce Domovníka vykonáva pán Lačok. Sme radi, že sa o nás stará.
Komunikácia s ostatnými cez WhatsApp
Obyvatelia bytového domu medzi sebou komunikujú pomocou aplikácie WhatsApp. Existujú dve skupiny. Jedna je určená na urgentné oznamy, ako sú napríklad havárie. Druhá skupina je určená na bežné oznamy pre všetkých obyvateľov domu. Ak nemáte prístup k skupinám, použite príslušné QR-kódy.
Prosím nezneužívajte SOS kanál na iné účely, v opačnom prípade z neho budete vylúčený.
Prístupový systém
Bezkontaktné čipy k vchodovým bránam sa vydávajú na žiadosť majiteľa bytu a sú evidované na majiteľa bytu.
Cena nového čipu je 4,- EUR. Kópiu čipu Vám urobia aj v kľúčovej službe.
Do systému je možné zaevidovať aj iné kompatibilné čipy, ak už nejaký vlastníte a chcete mať jeden na všetko.
Množstvo čipov na majiteľa nie je obmedzené.
Prístupový systém eviduje všetky vstupy a výstupy z objektu. Na starosti ho má pán Falb z vchodu č.10
Majiteľ je povinný nahlásiť stratu každého čipu alebo ovládača. Čo najskôr.
Núdzové otváranie
Prístupový systém a rampu na parkovisko je možné ovládať aj pomocou telefónu. Zavolaním na telefónne číslo sa dá otvoriť rampa alebo vchodová brána v prípade núdze. Ak potrebujete mať z objektívnych dôvodov takúto možnosť, požiadajte o ňu nášho správcu systému. Vysvetlí vám, ako na to.
Výťahy majú takisto telefonické pripojenie na dispečing. Ak zostanete uväznený vo výťahu, podržaním tlačidla zvončeka na dobu 5 sekúnd sa spojíte s operátorom dispečingu.
Parkovanie
Ovládače k rampe na vnútorné parkovisko sa vydávajú na žiadosť majiteľa bytu a sú evidované na majiteľa bytu. Cena jedného ovládača je 30,- EUR. Na jeden byt je možné zaevidovať maximálne 2 ovládače kvôli kapacite vnútorného parkoviska.
Kópiu ovládača nie je technicky možné urobiť. A ak by aj áno, výslovne sa zakazuje.
Ovládače k bráne do podzemného parkoviska sú riešené samostatne. Na podrobnosti sa prosím opýtajte suseda, ktorý vlastní garáž v podzemí.
PAAS Od 19.6.2024 platia pri parkovaní na uliciach podmienky 🔗parkovacej politiky PAAS. Ak máte trvalý pobyt v Bratislave, môžete požiadať o vydanie parkovacej karty.
Televízia a Internet
V dome sa nachádzajú rozvody internetu a televízie od spoločností Orange, Telekom a UPC.
Odvoz smetí
Odvoz komunálneho odpadu sa vykonáva každý Pondelok, Stredu, Piatok
Kontajnerové stojisko zastrešuje štyri nádoby na komunálny odpad. Neslúži na umiestnenie nadrozmerného odpadu
Triedený odpad papier, plasty, sklo, kuchynský odpad a oleje. Viac informácií o 🔗správnom triedení odpadu
Nadrozmerný odpad si odváža každý na vlastné náklady. Pracovníci OLO Vám radi odpad odvezú, stačí si zavolať 🔗OLO Taxi. Alebo vám ho zadarmo zoberú v 🔗zbernom dvore pri Avione.
Prosím, neukladajte odpad vedľa kontajnerov. Ak sa nezmestí do nádoby, ide o nadrozmerný odpad. Ak si myslíte, že Váš odpad niekto ešte využije, nemá čo robiť pri kontajneroch a skúste ho odviezť na charitu alebo do 🔗KOLA.
Upratovanie
Umývanie podlahy na prízemí vykonáva upratovacia služba každý piatok, v zimných mesiacoch aj každý pondelok
Umývanie schodiska a podlahy na poschodiach vykonáva upratovacia služba 2x mesačne
Umývanie okien vykonáva upratovacia služba 1x ročne
Upratovanie kontajnerového stojiska si platíme zvlášť, keď sa tam objaví nadrozmerný odpad. A nie je to málo ...
Upratovanie okolia domu a dočisťovanie kontajnerového stojiska vykonáva náš pán domovník
Odpratávanie snehu vykonáva náš pán domovník
Starostlivosť o zeleň vykonáva náš pán domovník
Obhliadky domu a kontrola podzemných garáží a pivníc vykonáva náš pán domovník
Pivnice
Väčšina bytov má k dispozícii pivničnú kobku. Pivnice sa nachádzajú na prízemí, vstup do nich je pomocou prístupového čipu. Byty, ktoré majú samostatný úložný priestor na poschodí, nemajú pridelenú pivničnú kobku.
Pozor, v pivniciach sú umiestňované nástrahy proti hlodavcom.
Neodkladajte si prosím do pivničných kobiek cenné veci, ako napríklad bicykle. Pivničné priestory bývajú častým terčom zlodejov.
Spoločné priestory
Technické miestnosti sa nachádzajú v každom vchode, ale neslúžia na uskladnenie vecí obyvateľov. Je v nich umiestnená technológia bytového domu a veci patriace spoločenstvu a domovníkovi.
Spoločné priestory na poschodiach nie je možné z požiarno-bezpečnostných dôvodov zamykať alebo v nich umiestňovať predmety, ktoré by obmedzovali únikovú cestu pri požiari.
Kamerový systém
Kamerový systém pokrýva
- priestor každého vchodu zo strany od ulice aj od parkoviska
- každý výťah
- priestor vnútorného parkoviska a parkoviska pred vchodmi 8 a 10
- priestor pred rampou na parkovisko
O kamerový systém sa stará pán Falb z vchodu č. 10.
Záznamy sa uchovávajú podľa pravidiel GDPR - 72 hodín. Kópiu záznamu je možné vyhotoviť pre majiteľa bytu. (treba uviesť čo najpresnejšie časové obdobie)
Poistenie
Bytový dom je 🗎 poistený v spoločnosti ČSOB. Poistka sa vzťahuje na spoločné časti domu.
Poistku bytu si rieši každý vlastník bytu individuálne.
Satelitné antény, klimatizácie
Satelitné antény umiestňujte tak, aby ste nevŕtali do obvodového plášťa budovy. Ideálne na kovovú konzolu kotvenú na kovovom zábradlí lodgii.
Klimatizácie umiestňujte primárne do priestoru lodgie. Odtok kondenzovanej vody nesmie poškodzovať fasádu domu ani obmedzovať okoloidúcich ľudí.
Energetický certifikát
Bytový dom nemá vydaný energetický certifikát. Môže ho získať po realizácii sanačného projektu, ktorého súčasťou je aj zateplenie obvodového plášťa budovy. O energetický certifikát v prípade predaja bytu môžete požiadať napríklad 🔗tu alebo 🔗tu .
Garáže
Informácie pre majiteľov garáží ...